آخر محتوى من قبل moamenfatthi
-
طلب مساعدة خبير في تصميم مواقع سياحية
ابحث باسم ال api في wordpress plugin لو الموقع الي بيقدم api مشهور غالبا هتلاقي له اضافة لكن لو مش مشهور هتضر تشوف مبرمج ووردبريس لان ربط api مش حاجة بسيطة- moamenfatthi
- المشاركة #8
- المنتدى: قسم طلبات الاعضاء Member Requests
-
حظر دخول مستخدمي AdBlock لموقعك
المعلومات حاليا منتشرة على مئات المواقع استخدام الاكواد دي هيقلل من تجربة المستخدم الي بالتالي هيخلي موقعك يفقد الثقة في جوجل الا لو الفئة المستهدفة بتاعتة بسيطة في طريقة استخدامها للانترنت- moamenfatthi
- المشاركة #4
- المنتدى: منتدى تطوير المواقع Website Development
-
دومين لديه عدد كبير من الباك لينك
مش عاوز احبطك , لكن الباك لينك ضعيف + بيتناقص مع الوقت بطريقة كبيرة الصورة هتوضح نسبة تناقص الباك لينك + الباك لينك ضعيف مثال البروفايل في منتدياتهتلقيه للعضوية وورز_ ومثال اخر ارفقت لك الباك لينك في صورة- moamenfatthi
- المشاركة #4
- المنتدى: طلبات الإستضافة و التصميم والدعم الفني
-
هل هناك من يستطيع تركيب منتدى في بي مجانا؟
نصيحة حاولي تستخدم ووردبريس ولو مصممة على منتدى ممكن تستخدمي اضافة wpForo Forum هتقدري من خلالها تعملي منتدى الميزة ان التحديثات مستمرة ومجانية- moamenfatthi
- المشاركة #3
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية
-
[[استفسار]] error:413 Request Entity Too Large
جرب تعدل الملف ال config للموقع دا هيكون مساره etc/nginx/sites-available/website وتعمل إعادة تشغيل لـ nginx حاول تستخدم لوحة تحكم تسهل عليك التعديلات , ويفضل استخدام apache لان شروحاته باللغة العربية اكتر- moamenfatthi
- المشاركة #3
- المنتدى: قسم طلبات الاعضاء Member Requests
-
[[شرح]] لوحة تحكم لاستضافتك مجانيه [[ابنتو,سنتوس,وغيرها]]
جربتها من فترة كبيرة النسخة المجانية منها كانت محدودة , فضلت عليها aapanel للمميزتها الاكبر وقتها- moamenfatthi
- المشاركة #4
- المنتدى: قسم الشروحات و تطوير السرفرات
-
استسفار عن رغبتي بشراء استضافه لرفع موقع مطلوب مني في الجامعه
الشركة مجهولة الدومين عمره شهر واحد فقط مفيش اي تقيمات للشركة دا فعليا لو بتبحث عن شركة استضافة جيدة لموقع بسيط namecheap - fastcomet - a2hosting وفيه غيرهم كتير- moamenfatthi
- المشاركة #3
- المنتدى: قسم طلبات الاعضاء Member Requests
-
مشكله ف هاك الاوسمه
فيه قيمة مكررة في قاعدة البيانات , كدا غالبا فيه تعارض بين الهاك دا وهاك اخر بيحمل نفس اسم المفتاح الاساسي, او انت كنت مركبه قبل كدا ومتحذفش بشكل كامل من قاعدة البيانات حاول تحذفه وتركبه تانية لو متحلتش حاول تستعين بمتخصص- moamenfatthi
- المشاركة #4
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية
-
اضافة تحليل الباك لينك من سيو كوتيشن
اضافة تحليل الباك لينك منمتاحة حاليا لكن بإشتراك شهري رمزي العضوية هتقدر من خلالها تحلل الباك لينك لـ 15 دومين يوميا كل دومين هيظهر له 350 باك لينك للموقع الأداة هتظهر لك 3 جداول الأول : ملخص Total Backlinks : عدد الباك لينك الاجمالي للموقع DoFollow : عدد الباك لينك الدوفولو الاجمالي للموقع From...- moamenfatthi
- الموضوع
- الردود: 1
- المنتدى: عروض الإستضافة و التصميم والدعم الفني
-
محتاج مساعدة بتحويل رابط الموقع الي تطبيق.
مفيش حاجة مجانية للنقطة دي جرب appmysite او تحول الموقع ووردبريس وتستخدم اضافات زي Wapppress و iWapppress- moamenfatthi
- المشاركة #2
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية
-
لماذا يغادر الأعضاء المنتديات
مواقع التواصل الاجتماعي اعطت حرية أكبر , طريقة ربح , سهولة في الاستخدام , مجتمع أكبر , الحصول على الخبر بشكل اسرع , مستخدمي المنتديات حاليا أقلهم عمرا + 30 سنة وأكثر , مع مسئوليات الحياة لو شغله مش مرتبط بالانترنت تواجده هيقل مع الوقت مواقع التواصل الاجتماعي اعطت شعور للمستخدم ان حسابك عليها...- moamenfatthi
- المشاركة #88
- المنتدى: منتدى المواضيع والحوارات العامة
-
تركيب سكربت google play
الاسكربت المبرمج مش مقدم له شرح واضج + محتاج استضافة او سيرفر ويندوز لانه مكتوبة بلغة asp.net , لكن نصيحة الأفضل متعتمدش على حاجة زي دي لسببين ان مفيش شرح واضح وغالبا كدا مش هيكون فيه دعم + عمر الاسكربت 8 سنين تقريبا لانه من 2016 وغالبا هيكونوا بدون تحديثات فيه بدائل للوردبريس زي ثيم Appyn- moamenfatthi
- المشاركة #6
- المنتدى: قسم طلبات الاعضاء Member Requests
-
ابحث عن هاك يعمل شير للمواضيع والمشاركات او يضع ايقونه الفيسبوك وتويتر
من سنين مشتغلتش عليها لكن جرب الكود <a href="https://www.facebook.com/sharer.php?u={$thread['threadurl']}" target="_blank"> <img src="icon.jpg" alt="Share on Facebook"/> </a>- moamenfatthi
- المشاركة #5
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية
-
دومين الموقع مايتحدث بقوقل
مبدئيا عشان حد يعرف يساعدك لازم ال url يكون موجود المشكلة الأولى الخاصةبـ noindex انا مش فاكر اسماء القوالب في المنتديات لكن ابحث عن القالب الموجود بداخله وسم <head> المشكلة التانية استخدمة اضافة زي colorzilla وافحص بها اسم الكلاس وغير لونه- moamenfatthi
- المشاركة #9
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية
-
وردبريس ممكن مساعده
خد نسخة احتياطية من ملف function.php بعدين ضيف فيه الكود التالي function restrict_image_upload_for_author($allcaps, $cap, $args) { if(isset($allcaps['upload_files']) && 'upload_files' == $args[0] && !current_user_can('manage_options')) { $allcaps[$cap[0]] = false; } return...- moamenfatthi
- المشاركة #8
- المنتدى: أرشيف المشاكل و الطلبات المنتهية